Nyår

Imorgon är det nyårsafton... Vart har 2009 tagit vägen?!?! Tiden bara flyger fram. Jag tycker nästan att det känns som om det var igår vi firade förra nyårsafton... Ja, ja så är det med det... Färdig funderat över sånt nu... Dax att fundera över morgondagens nyårsdukning och allt som jag ska bjuda mina gäster på :-)


Här kommer en bild på några snygga champagneglas:




Här kommer även ett recept på en bål som jag tänkte börja med att bjuda mina gäster på och till den ska jag servera crostini med tapenade gjord på svarta oliver.


Bål med vaniljvodka och rabarbersaft

Till 10 personer

3,75dl vaniljvodka
4,5 dl koncentrerad rabarbersaft
0,25 l jordgubbar
3,5 st citron(er)
1,25 l sodavatten
  is

Gör så här:

Kan förberedas innan: Skär citronerna i klyftor och dela jordgubbarna. Grunda bålskålen med vodka, rabarbersaft, citron och jordgubbar. Ställ upp glasen i raka led, gärna med ett jordgubbsgarnityr på kanten.

Fyll upp med sodavatten och massor av is när de första gästerna har gjort sig hemmastadda.



Gott Nytt År på er!!!

// Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0